Peter Agger

Et endnu bedre Hørsholm

Hørsholm kommune er et fantastisk sted at bo. Jeg elsker at bo i Hørsholm og er stolt over at bo i landets bedste kommune. Kommunalbestyrelsen skal arbejde for de ting som, gør at Hørsholm forbliver fantastisk og bliver endnu bedre. Her er de ting, som jeg vil arbejde for:

• Hørsholm er en pendlerby, og vi skal sikre, at Borgerne føler sig velkommen hjem. En velkomst ved indfaldsvejene i form af et stykke kunst, en statue, et ”velkommen hjem” skilt, et informationsskilt om aktiviteter i byen, et flag med kommune logoet eller noget helt andet vil gøre, at man føler sig velkommen.
  • I Hørsholm Centrum skal der være flere aktiviteter, for Centrum trænger til mere liv. Når man kommer rundt i Danmark, så har alle mindre byer en scene midt i byen, hvor der kan laves teater og spilles musik. Det skal vi også have i Hørsholm.
  • Hørsholm skal være bæredygtig. Der skal være mange flere muligheder for at oplade sin el-bil. Det er en af de lette ting, men de svære beslutninger skal også tages.
  • Havnen skal udbygges. Vi skal understøtte den plan, som er lavet for en udbygning med mange spændende aktiviteter.

Hørsholm bevæger sig

Mennesker der bevæger sig har et bedre liv, og Borgerne i Hørsholm er sundere end gennemsnittet blandt, andet fordi mange er rigtigt gode til at bruge kroppen aktivt. Jeg har en drøm om, at endnu flere er fysisk aktive, fordi det er til fordel for både Borgerne, Kommunen og Sundhedsvæsenet.

• Idrætsparken skal vi fortsætte med at udvikle med relevante tilbud for alle de mange brugere.
  • Bedre cykelstier og veje, tilslutning til nettet af supercykelstier, bedre fortove, flere motionsstier, mere understøttelse af vandre- og løbeklubber og andre private initiativer.
  • Kommunen skal facilitere, at alle borgere får muligheder for bevægelse. Det gælder også ældre, handicappede og gangbesværede.

Hørsholm Kommune er et fantastisk sted at bo. Vi har natur, strand, havn, bymidte, idrætspark med masser af sport. Alt dette skal bevares og forbedres, så alle nuværende og fremtidige borgere vil bo her.

Et endnu bedre Hørsholm
Der er mange muligheder for udfoldelse i Hørsholm. Disse muligheder skal fastholdes og udbygges ved at forbedre havnen, bymidten og idrætsparken. Man skal føle sig velkommen til Hørsholm og de mange aktiviteter, der foregår i Hørsholm. Livet skal udfolde sig på en bæredygtig måde, og det skal Hørsholm Kommune være med til at understøtte.

Hørsholm bevæger sig
Motion og bevægelse er afgørende for borgernes sundhed, og derfor skal kommunen facilitere mulighederne. Veje, cykelstier, fortove, motionsstier osv. skal danne rammen til et aktivt liv, for børn, voksne og ældre. Idrætsparken er centralt for det aktive liv og derfor skal Hørholm Kommune satse stort i relation til udvikling af området.

Følg eller kontakt mig:

Mail